Fear of the dark!

Tänkte dra ihop nånting för er som undrat vad sveriges största bloggerska haft för sig!
Kom hem i måndags efter nästan två veckors apskön husvagnssemester nere i skåne först på några ställen , sen var vi på Ullared<3, sen Gränna! Hade det asbra och skönt, ångest för att komma hem igen! Trött på älskade Haninge. Sen på tisdagen var det provjobb på ett asnice ställe i stan, gick som på en räls och jobbade onsdag, torsdag och fredag. Efter fredagens jobb var det vidare till Kungsan och förfesten inför Sonisphere. Mötte Walter, hand bror och kompis sen vidare till Medusa, gaalet ställe. Hade helt andra förväntningar på det stället men ingen besvikelse vart det! Några bira slant ner sen var det hemgång, kom hem vid 4 och då mina vänner vare bara kolla infon inför gårdagens jobb på Sonisphere, hade inte riktgit gjort det innan för jag skulle egentligen jobbat på restaurangen jag provjobbade på tidigare i veckan, men visade sig att jag fick ledigt. Så checkade info, busstider etc. och somnade vid 5 tiden, klockan ringde halv 6 (ja en halvtimme senare) men jag snoozade till 6! Sen vid halv sju tog jag min trask till pendeln och mot Sonisphere. Hade ingen aning om nånting mer än att jag började klockan 8. Visste inte vart det låg men körde på känlsa och lite mod. Sen vare igång, stod vid ingången och checkade armband från 11-18...

Och så vidare till vädret! På fan att han där uppe ska öppna alla portar han har och slänga ner allt vatten som existerar, just den dagen då man jobbar utomhus på en festival gjord till 45 tusen förväntansfulla själar! Lite vatten hade inte skadat men det här var inte att leka med. Leran stod en upp till öronen och den såkallade ängen där allt höll hus kan nu Vila i Frid! Det fanns inte en gräsplätt kvar, lera och vatten överallt och folket kunde inte ungå att bli grisiga så det var bara att köra på. Härliga tider men lite kyligt vart det efter att ha gått med blöta skor sen halv 8 på morgonen..

Efter mitt pass gled jag runt och kollade band, tog mig en efterlängtad välförtjänt svindyr bira. Hittade tillslut Kim + Henke och där stod vi och lyssnade på Iron Maiden som kickade ass! Sen skulle dom kila och jag stod kvar och njöt. Sen mina vänner, till råga på all lera, vatten och sand jag hade i mina skor och på mina ben, så fick jag mig en nattprommis genom halva stan. När Maiden var slut var det ganska omöjligt att hitta Stefan och hans crew så bestämde att vi skule mötas upp vid tubens ingång. Precis efter det att Maiden slutat spelat insåg han där uppe att, nejmen hallå, jag har tonvis med vatten kvar att ge er så då började det igen. Blixtarna lös upp hela himlen och gatorna fylldes med vatten så det övergick till mindre översvämningar. Jag gick med strömmen som visade sig vara helt fel väg. Men jag var inte den enda vilsna själen så vi gick ett gäng, ett väldigt stort gäng, från Stora Skuggan mot t-centralen egentligen men hamnade vid Tekniska Högskolans tunnelbana. Stefan var så gullig så så han väntade på mig vid pendeln. Och där gick jag skitig som en luffare, blöt som en fisk och hade ont överallt. Men jag ångrar fasiken inte en sekund över att jag ställde klockan på 05.30 igår, lördags morse! För musik, och allt som hör till, är min kärlek och energi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0