Arm yourself because no one else here will save you.

Yay woho äntligen hemma! PISSDAG! Nu kommer jag gnälla!

Tåget mot bålsta som skulle ta mig till jobbet, bestämde sig för att stanna i älvsjö OCH VÄNDA! Vilket gjorde att jag inte kunde åka tvärbanan från årstaberg till globen, vilket gjorde att jag kom försent, vilket gjorde att jag inte hann äta något innan jobbet. Fick istället åka tillbaka till farsta strand och ta tunnelbanan, gå från gullmars i ishavsvindar och snöstorm för att komma försent. Jobbet har dock gott som på en räls. Mycket lugnt och skönt och som grädden på moset vann Sverige matchen. Slutade 23.30 och skulle då åka taxi med chefen till centralen och komma lagom i tid till mitt sista tåg skulle gå, nej då hittar inte taxichaffisen (som förövrigt var en man) och vi fick leta upp honom istället vilket resulterade i att både jag och Sara missade sista tåget. Vi säger hejdå, jag traskar till bussen, 20 minuter kvar tills den ska komma, mmmm lovely att stå ute i snöstorm och äckelslask. 25 minuter senare kommer två väcktare fram och meddelar att det inte går några nattbussar alls. Ännu mera lovley känner jag, ringer runt och har mig innan jag får tag i en taxi. Snorhalt och svettlukt fick jag handskas med innan jag äntligen kom hem.

Nu är jag arg, nerkrupen och inte trött för fem öre. Så det blir en film på det här!

There you go!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0