You make me insane.

Godmorgon!

Kan ju inte påstå att jag vaknade på ett roligt sätt. Vaknade av att det lät som nån slängde in en bomb genom brevinkasten. Var dock bara en katalog, men en meter upp i luften hoppade jag när skiten ramlade ner!

Ja och för er som undrar, så kommer jag gnälla och klaga tills jag får min vilja igenom. Det var ju så att jag fick ta taxi hem inatt pga. inställd trafik. Väktarna sa då att Sl skulle betala kostnaderna, fine! Men då ser jag detta på hemsidan:
Resegarantin gäller inte i de här situationerna:

- Om Stockholms län drabbas av extrema väderförhållanden, som väldigt kraftiga snöoväder, hårda stormar eller omfattande översvämningar som påverkar all trafik, gäller inte resegarantin. Resegarantin börjar gälla igen när vägarna är röjda från snö eller nedfallna träd. 

(Dom ställer väl egentligen bara in om dom själva anser det vara extrema väderförhållanden? Eller?)

Okej, jag tog då tag i telefonen för att ringa deras kundtjänst och fråga rent ut sagt vad fan dom håller på med, är ni helt dumma i huvudet eller, fast på ett mer vänligt sätt kanske. Först babblar nån tant på ett tag, man ska sedan trycka på en knapp för att komma vidare, sen babblas det på igen och man ska trycka på ytterligare en knapp, signaler går fram och en röst meddelar mig att Du har nu plats 32 i kön, my ass tänker jag och slänger på luren. Och hur mycket pengar skulle inte det gått på då, att sitta i flera timmar med telefonen fastklistrad till örat för att prata med nån från sl, SL liksom!
Nej riktiga rötägg är vad dom är. Och snart tar jag mitt pick och pack och GÅR (ja trafiken är ju inställd ;D) till huvudkontoret för jag är fan inte en glad flicka just nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0